Alla inlägg under januari 2013

Av Petra - 6 januari 2013 21:52

... om du hade pengar så att du klarade dig?

Frågan är allvarligt menad och ställd till DIG. Fundera sedan över varför du inte gör det utan går till ditt underbetalda lönearbete (alternativt överbetalda lönearbete med övertid som du aldrig kommer att ta igen) och jobbar där 5 dagar i veckan (alternativt sitter vid mobilen och väntar på det där samtalet som betyder att du kommer att få jobba 2,5 timmar den här dagen ...) istället.

Om jag skulle göra det jag helst av allt ville ... så skulle jag nog göra ungefär det som jag gör nu. Jag jobbar 40 % som politisk sekreterare i Sundsvall (ganska lagom arbetsnivå), jobbar politiskt på fritiden i Nordanstigs kommun och driver ett pytte, pyttelitet företag (honung o bröd).

Just nu funderar jag på vad som skulle hända om balansen dem emellan förändrades. Om det till exempel plötsligt blev en väldig efterfrågan på mina produkter. Har jag tid att satsa på mitt företag? Vill jag det?

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Skapa flashcards