Alla inlägg under maj 2013

Av Petra - 13 maj 2013 09:34

For förbi några gravhögar o kom att tänka på den medeltida lagstiftningen, så enkel o okomplicerad den var; den med flest antal "vittnen" vinner. Så orättvis o förutsägbar den var. Vilken tur att vi inte är sådana barbarer idag.
I dagens Sverige finns möjlighet till rättshjälp o det handlar inte om vem som är rikast. Tack o lov för det!
I USA däremot har man fortarande den ordningen - inte på pappret men i verkligheten så är det så det funkar när advokaterna hotar med långa o utdragna processer. Har vi inte kommit längre än på medeltiden? Med tanke på att Sverige härmar USA i allt så bävar jag för att vårt domstolsväsen ska gå åt samma håll.
Bara en tanke på bussresan till jobbet.

Sök i bloggen

Presentation


Jag bor på landet, men är inte något naturfreak. Med torrdass på gården och vedspis i köket drar jag mitt strå till stacken när det gäller att kyla ner jordklotet.

Boendes på landet har jag inget fast arbete utan arbetar med både det ena och det andra

Besöksstatistik

Kategorier

RSS

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

3 besvarade frågor

Bloggar

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards